vrijdag 3 november 2023

Zes dagen, zes nachten kamperen in het wild

Een kort (foto)verslagje. Wat doe ik deze dagen? Slapen, koken, wandelen en ik verzamel brandhout water en eten. Maar vooral: genieten van al dat natuurschoon.  

HOOGTEPUNTEN

Heerlijk verstilde momenten: rustig weer met gunstige wind waardoor nauwelijks omgevingsgeluid. 

Mooie natuur. 

Een heerlijk gerecht: 

  • chorizo met ui bakken, 
  • een bodem water erbij en fijngesneden brandnetels koken tot deze zacht zijn, 
  • opstijven met gedroogde aardappelpuree.

DIEPTEPUNTEN

Eén dag met alleen maar regen, alles wordt vies en klam. Je kunt beter een dag in de slaapzak blijven liggen. Heb ook een tijdje in een hoogzit van een jager gezeten. Dat was wel droog maar ook erg winderig.  

Rode linzensoep.

Comfort. Steeds maar weer moeten bukken om je spullen te verzamelen voor het koken zoals de ingrediënten voor het eten. Kant en klaar maaltijden zou een oplossing kunnen zijn maar dit is erg duur. 

Het maken van een rugleuning van drie stevige stokken is mislukt. Een nieuw idee is al in de maak met on-vervormbare driehoeken...

AANDACHTSPUNTEN

Hygiëne: na zes dagen stonk ik echt. Dat vond ik zelf maar de familie des te meer toen ze mij weer ophaalden uit het bos. En dit ondanks het zwemmen in een bosmeertje, het wisselen van kleding en een tussentijdse wasbeurt met as uit de keuken. En ter plekke gemaakte deodorant van munt, duizendblad en hondsdraf hielp maar een beetje. Ik bedenk nu dat mijn onderkleding van halfwol niet goed schoon was. Ik ben namelijk erg voorzichtig met het wassen daarvan want het krimpt gemakkelijk. 


Mijn huis. Links de keuken en rechts de slaapkamer. De hazelaar is een rugleuning als ik zit te koken/stoken.

Keukenopstelling met een brander van conservenblikken. Ik maak water uit een bosmeertje drinkbaar door het te koken. 

Vers gebakken brood met vers geplukte sleedoornpruimen. Warm en knapperig. Lekker met een bak koffie! 

Maar eerst de pitten uit de pruimen halen. Hier het overgebleven vruchtvlees. 

Op stap. Genieten van natuurschoon. En verzamelen maar...

Geschubde inktzwammetjes voor in een risotto. Ik proefde niet veel terug van de paddo's trouwens. 

Beukennoten als snack.  

Meidoornbessen pluk je zo uit de boom. Pit uitspugen. Een beetje melig, maar naar het schijnt erg voedzaam. 

Je ziet misschien weinig wilde dieren. Zeker is dat de wilde dieren jou wel zien. 

Bladeren van zandkool voor een risotto. Heerlijk pittig, noot-achtig. 

Geschubde inktzwam. Deze zijn te oud om te eten. Morgen staan hier misschien weer jonge, eetbare exemplaren. Even de plek onthouden.

Ik heb een rustig tempo en kijk veel om me heen. Je ziet meer, ontdekt meer. 

Toch nog wild life: gehakkelde aurelia.

Ik verplaats de keuken naar de slaapkamer. Hier kan ik droog koken want er komt regen. 

Na de regen is het erg blubberig. 

Interieurfoto. Mijn dochter vindt haar eigen kamer rommeliger😄. Ik heb een halve plastic tas vol walnoten geraapt. 

Ik hoor zacht gekwaak en het komt uit... deze hazelaar, mijn rugleuning! 

Kijk nou?! Er zit een kikker in. Na een paar dagen zit ie er nog steeds.

Mijn afval na zes dagen. Ik ben drie kg. afgevallen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten