vrijdag 18 mei 2018

Het gaat slecht met insecten

Verontrustend nieuws. Ik las het ergens en zie het nu op tv. Bestrijdingsmiddelen schijnen de oorzaak te zijn. 

Ik herinner me als kind dat onze auto altijd onder de vliegen zat na een autorit. Dat is nu niet meer zo. 

Op naar m'n overnachtingsplek. Wildkamperen. Hier vliegt en kruipt van alles rond. Het lijkt hier wél goed te gaan met de insecten. Ook met de muggen en de teken. Da's dan weer minder. De muggen bijten (nog) niet, de teken wel. Ondanks deze boeven word ik weer blij.

Want ik weet waarvoor ik gekomen ben: het vogelkoor in de ochtend. Wakker worden met gezang. Als er veel insecten zijn dan zijn er veel vogels.


Hier heb ik overnacht. Ik laat m'n tarp achterwege gelaten. KNMI verwachtte goed weer en m'n intuïtie kon dit alleen maar beamen. Ontbijt hangt boven 't vuur.  

Driepoot en pothanger made on the spot
Knutselen met spullen van Moeder Natuur. 
Ontbijt wordt aangevuld met wildpluk.